http://oi42.tinypic.com/ab2e86.jpg

5. 9. 2011

Proč žiju bez drog? Proč jsem STRAIGHT EDGE? Osobní pohled na život bez drog

Byly doby, kdy jsem si připadal jako největší rebel na světě, když jsem vypil tři piva, čtyři panáky a zhulil dvě skla. Dnes jsem ale v úplně jiné situaci. Už dlouhou dobu jsem nekonzumoval žádnou návykovu látku a shledávám to jako jednu z nejlepších věcí, která mě v životě potkala. Pokusím se stručně napsat o co jde.
Straight Edge (dále jen sXe) je myšlenka, která někde přerůstá až v hnutí. Je to jednoduše pozitivní způsob života, jehož vyznavači se drží několika základních myšlenek. Žádné drogy - včetně alkoholu, cigaret a trávy, žádný promiskutní sex. A od úcty k sám k sobě je blízko k úctě k druhým. Velká část sXe lidí nejí ani maso a mnozí se dokonce stali vegany.
Něco krátce k historii a k symbolice, je toho plný internet, tak spíš jen pro lidi, co se problematice neorientují. Na začátku 80. let hardcore punková kapela Minor Threat složila vály jako Straight Edge a nebo Out of Step, kde v pár minutách podali svůj pohled na život. "Nechlastám, nešukám, nekouřím, ale aspoň přemýšlím." Pár slov a osobní příklad Minor Threat spustil neuvěřitelnou odezvu, kdy si plno mladých lidí uvědomilo, že si do těla pouští sračky a chtěli by být čistí. Symbol X se objevil velmi záhy, jelikož v jistém klubu v San Franciscu nechtěli pouštět mladitstvé dovnitř, aby nemohli pít alkohol. Řešení přišlo záhy, lidem kterým ještě nebylo 21 (hranice pro konzumaci alkoholu v USA) začali vyhazovači kreslit černou fixou na ruku X. Pozdějí se tento motiv objevil na obalu sxe kapely Teen Idles a symbol hnutí byl na světě. Ještě dnes můžete potkat na koncertech lidi, kteří mají zmalované ruky fixkou (nebo tělo tetovacím strojkem) a vězte, že to nejsou kříže, a že jsou střízlivý.V součansé době době je straight edge rozšířeno po celém světě a propagují ho interpreti různých žánrů - punk, hardcore, metal, akustická hudba, Oi!, hip hop, atd. U nás v hip hopu se ke straight edge hlásí Bonus nebo Smog. Doufám, že jich bude víc. V zahraničí je to docela běžná věc, mezi nejznámější rozohdně patří Promoe nebo Zack de la Rocha z Rage Against The Machine a spousta dalších . A teď k mému pohledu na věc.







Smog (ex - Chaozz, ex - Syndrom Snopp)
Proč jsem se rozhodl, že si už nikdy nebudu pomáhat drogami? Protože jsem chtěl být silnější. Můj mozek si navyknul na jednoduchou cestu k tomu, abych byl v pohodě, bohužel to sebou přinášelo i to, že jsem se pomalu zabíjel. Nepotřebuju žádné chemické substance, žádné rostliny, k tomu abych se bavil, abych se smál, abych se uvolnil. Volím těžší cestu, ale mohu říci, že se cítím daleko více vyrovnanější a zdravější než v době, kdy jsem docela pravidelně pil alkohol. Nestydím se za sebe a celý den mám pod kontrolou co dělám.
Možná si říkáte, že sem jako malé dítě, co ještě nemá ani osumnáct a celý večer se suší u kofoly. No já to vidím tak, že většina Česka (a možná světa) utápí své problémy jako malé děti v alkoholu, nechávají se napájet a otupovat. Ta pečeť, co strháváte z tvrdého alkoholu, je státní pečeť a není náhodou, že je alkohol legální. Otupuje lidi a dává jim náhradní životní náplň. Tou hlavní je samozřejmě být svobodný, ne se tak falešně cítit pod vlivem.
Jakou potřebuje člověk kvalifikaci a jaké potřebuje nadání aby se mohl napít či opít? Žádnou. Rozdíl v tom co potřebujek chlastání ta největší troska z dědinské knajpy a těmi co pijí alkohol je žádný. K pití alkoholu nepotřebuješ nic. Stačí být jenom komformní a zvedat ruku s panákem jako zbytek stáda a nechat se oblbnout pocitem, že je všechno fajn. Jako napovel většina v pátek a v sobotu prolévá hrdlo alkoholem.

Ani Vy ani tento ožungr nepotřebujete nic speciálního k tomu, abyste chlastali. 

Nalevo mozek abstinenta, napravo alkoholika.
Není nic složitého si říct už nikdy nebudu pít, je složité odolat tlaku okolí, rodiny a vrstevníků. Všichni po vás chtějí, abyste si sobecky s nimi ničili zdraví, nechtějí ve své blbosti zůstat sami. Složité je vytrvat a odolat. To je teprve zkouška železné vůle, vyhnout se nepřirozenému chování. Proč si myslím, že je nepřirozené konzumovat alkohol? Protože se nerodíme ani s lahváčem v ruce, ani s jointem v hubě. Argumenty, že alkohol je zdravý , odmítám. Pokud jde o přirozený výskyt v těle, jedná se o velmi malé množství, které vzniká při konzumaci ovoce a stejné vitamíny jako ve víně najdete ve viném džusu. Podobně je to s pivem, jeho nealkoholická varianta obsahuje též vše pozitivní, co má alkoholické pivo. Někdy je neuvěřitelně tristní pozorovat, co mnoho mladých lidí naplňuje. Většinou to, jen si (nejen) legálníma drogama vypálit rozum na úroveň věku pěti let a pak pozbytek týdne o tom všem vyprávět. Jejich čas zaplňuje to, že se strapňují a pak o tom ještě všem vypráví. Mně osobně to přijde stejně hodnotné, jako žvanění ožralého bezdomovce nebo nějakého feťáka. Nehledě na to, že si degenrují svá těla a své mozky. Jak si mohou vážit sami sebe a světa, když si neváží ani svého těla?
Kouření jsem nepochopil nikdy. Největší uklidnění v životě nacházím teď, když nekonzumuju alkohol a když si vyčistím hlavu nějakou hudbou či meditací. Cigáro nemění dokonce ani vědomí, jen to dýmí a je to návykovější než heroin. Nedávno jsem viděl kouřit dvanáctileté děti a vypadali velmi směšně a velmi nevyzrále. Opravdu vyzrálý a odpovědný jedinec nekouří. Proč? Protože pasivním kouření ubližuje daleko více lidem v okolí než kuřákovi. Pasivní kouření (a to i mariuhany) je mnohonásobně víc toxické než to aktivní. Prostě, když nekuřákovi  hulíte pod nos, ubližujete mu víc než sami sobě. Člověk, který se rozhodl nekouřit, musí platit za vaši blbost, kuřáci! Nehledě na to, že se cigarety testují na zvířatech. Z mého pohledu je kouření cigaret fašismus. Kuřáci mi ničí zdraví, pomalu mě zabíjí a je jim to u prdele. Je to obrovské sobectví. Tabákové firmy jsou jedni z největších vrahů  ve společnosti, čísla a statistiky si najděte sami, jsou neskutečná. Neváhají ani ničit soudně životy všem lékařům, kteří se jim rozhodnou postavit.
O tzv. tvrdých drogách pouze stručně. Berou to jen naprostí idioti a pozéři. Je to ten největší jed, jaký si můžete do žil pustit. Tvrdé drogy berou looseři a líní lidi bez pořádných prožitků. Aktivní a inteligenntí člověk si najde prožitky jinde než ve fetu.
Testování cigaret na psech. Bolestná a pomalá smrt.
Z pitev - Nalevo nekuřákovi plíce, napravo kuřákovi plíce.

Můj postoj k promiskuitnímu sexu je jasný. Nedegradoval jsem sex na úroveň tření dvou masových hmot bez rozmyšlení. Nehodlám přivést žádnou cizí holku do jiného stavu a ani chytnout žádnou chorobu, natožpak smrtelnou. Pokud někomu nedůvěřuju a nemiluju ho, nikdy s ním souložit nebudu. Nejsem čokl, abych oprcal každou fenku na dvorku. Vážím si sám sebe a spát budu jen s těmi, kteří mají mou úctu a respekt. Nejsem lehce dostupné sexuální zboží se sámošky.
Drogová abstinence přináší mnohé výhody. Tak například ušetřím spoustu peněz, které bych jinak vrazil do chlastu,  to mi dovoluje si kupovat cédéčka a chodit na koncerty častěji, než konzumentům alkoholu či kuřákům. Nekouřím a proto nemám šílené žluté zuby, nesmrdím jako popelník, nevypadám jako vyschlá mumie a nemám propálené věci od nedopalků. Kuřáci nevypadají jako ti frajeři ve filmech. Bývají to v pokročilém věku seschnuté chrchalající individua, kterí nezvládnou ani být dvacet minut v místnosti či venku, bez cigarety v ruce. Otázka je, kolik se jich pokročilého věku dožije. Většina z nich později trpí nějakou bolestivou a velmi nepříjemnou formou rakoviny. Kouříš? Chcípneš v bolestech...
Každé ráno se cítím svěži a zdraví a má tělesná a dušení odolnost se mnohnásobně zvýšila. Pro některé "paradoxně" se bavím daleko víc, než kuřáci a pijáci, protože si mohu dovolit chodit na více akcí. Neutrácím za cigára a drinky. K tomu, abych se uvolnil a vypustil ze sebe frustraci, nepotřebuji alkohol.


Zajímavé jsou i sociální vazby. Zjistil jsem, že spousta "kamarádů" se se mnou přestala stýkat, poté co jsem nebyl každý pátek v zadýmené hospodě. Jejich sociální vazby se točí kolem alkoholu a jejich přátelství bylo falešné a předstírané, teď si na mě ani nevzpomenou. Naopak sem poznal spoustu skvělých lidí, na které je spoleh, protože jsou pořád střízlivý. Jsou dvě cesty. Nechat svůj mozek deformovat drogovými zkratkami a zkraty a nebo žít přirozeně bez sraček v těle. Volba je na vás. Já volím cestu odpovědných a nezlomných. Budoucnost patří střízlivým!

(Mistr Jan) Bonus & Banán (Balaclava, Phoenix II, Spes Erepta)




21 komentářů:

  1. Moje babička kouří víc než 50 let. Z naší rodiny je to právě ona, kdo je nejmíň nemocný.
    sXe neodsuzuju, to ani náhodou. Ale nad některými tvými názory jsem se musela pousmát

    OdpovědětVymazat
  2. Někdo má hold dobrý genetický základ. I když možná tvoje babička dostaně zítra infarkt, kdo ví. A moje názory jsou možná k smíchu pro tebe, ale já jsem ten, co se bude smát jako poslední.

    OdpovědětVymazat
  3. oprav si tam ty hrubky, je to směšné poslouchat kázání od nevzdělance....... a dej si brko,možná se uklidníš soudruhu..... jinak nic proti střízlivosti, v hrobě si jí užiju až nadhlavu...

    OdpovědětVymazat
  4. Ježíš byl taky obyčejný tesař a naslouchali mu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Covece negodlam ti brat tvuj nazor ale nejak se ti z toho vseho vytratila ta ucta k lidem.

      Vymazat
  5. A není to kázání, je to můj pohled. Nelíbí se ti to? Nečti to! Stačí jedno kliknutí. Nic ti nenutím, tak to cítím já. A šlo do od srdce tak rychle, že jsem se občas přepsal.
    Nevzdělanec rozhodně nejsem, ale to by si pochopil kdyby si nebyl takový krutopřísný soudce a znal mě osobně. A když už mě kritizuješ za hrubky, tak nepiš jak sfetovaná troska a zkus napsat nějaké velké písmena.
    A jsem klidný jak nikdy v životě a za to vděčím straight edge.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý článek! Je fajn, že sis to uvědomil. Přesně tak, kdo potřebuje alkohol k tomu, aby se mohl bavit, tak nemá úroveň. Straight edge se mi líbí, ale nevím, jestli bych o sobě řekla, že jsem straight edge. Je to teď hodně trend. Ikdyž dobrý. Já tak žiju od malička, prostě jsem tak byla vychovaná a mám takové postoje aniž bych kdysi o sXe věděla. Doufám, že si to jednou uvědomí tolik lidí, až nakonec bude kuřáků a alkohliků menšina a nakonec třeba žádní. Nelíbí se mi, jak někteří lidi žijou povrchně. Pijou, u toho mluví nesmysly,o nic se pořádně nezajímají, partnery si vybírají narychlo, pak se rozcházejí a scházejí a ještě si stěžujou, jak je život na nic. Každý normální, uvědomělý člověk se dokáže radovat bez alkoholu, bavit se o všem možném, pamatovat si to, užívat si koncerty, něčemu se věnovat atd. To je potom krásný život :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nwvím jestli je straiht edge trend, zas tolik sXe lidí není. Ale myslím si, že by to byl krásný trend. Není nad to, když je populární sebeúcta a zdravý způsob života.

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem přesně ten typ člověka kterýho tam popisuješ na začátku, kouřím, příležitostně chlastám, naštěstí trávu už nějakou dobu neprovozuju,pochopil co jsem tady vysvěluješ a celkem tě obdivuju :D... ale vím že nepřestanu, zkrátka nemám tak brutálně pevnou vůli jako ty... ale jsem celkem vděčnej za tuny krásných zážitků, který mi alkohol přinesl, podle mě není důležitý se dožít 100 let, ale pořádně si život užít a případě umřít dobrou smrtí, tj. obětovat se, vím že ty si ho užiješ i bez alkoholu atd, ale mám pocit že po našem, se ho dá užít trochu víc :D asi jsi nikdy nezažil ten pocit, kdy seš v dobré bandě lidí, a alkohol ti tak zastínil mysl že neexistuje jediný problém, je ti 100% dobře, povede se to jen zřídka, ale stojí to za to... i když při tom můj mozek asi dokazuje stejné výkonnosti jako mozek morčete... a nenamítej že se 100% dobře cítíš i když abstinuješ... to totiž nejde... a basta ! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Ano hodně jsem pil. Ale svůj pravý potenciál a ty nejkrásnější věci sem objevilaž střízlivý. Nepotřebuju alkohol abych si myslel že dokážu všechno. Já všechno dokážu.

    OdpovědětVymazat
  10. Mohl bys byt trochu vic objektivnejsi a ne tak zaujatej. Z toho stylu psani mi teda zrovna neprijde, ze bys byl nejak extra klidnej :D jinak se ztotoznuju s anonymem nademnou, najit nekde hranici mezi abstinenci a alkoholismem a hlavne si uzivat. Pit se nemusi jenom v zakourenych hospodach..

    OdpovědětVymazat
  11. Chci zdůraznit, že se cítím skvěle i střízlivý bez alkoholu. Pokud se člověknaučí stimulovat mozek přorozen=ymi cestami, není pak problém se cítit blaženě. Pamatuju si období, kdy sem pil alkohol. Nebylo to zrovna nejšťastnější období v životě. Ale po tom, co jsem přestal pít, začal si vážit sám sebe, se spousta věcí změnila. Nový přátelé, nové kontakty, nové zážitky. Já vím, že sem možná jeden z mála, který tvrdí, že bez alkoholu existuje zábava a společenský život, ale je to tak. Jako abstinent sem se narodil, někdě v životě sem se ztratil a cpal si do těla jedy, ale teď jsem zpět. Bavím se znovu tak jasně a bezprostředně jako to malé dítě a nepotřeubju k tomu alkohol. Každému z vás to přeju.

    OdpovědětVymazat
  12. Já mám k lidem respekt, nenutím jim můj styl života. Ale dělají oni to samé? Má tato společnost respekt k abstinentům? A proč bych se měl pochvalně vyjadřovat o něčem co poškozuje zdraví jedincům a rozkládá to celou společnost? Nemám žádnou úctu k drogám - k jedům.

    OdpovědětVymazat
  13. můj postřeh ze života... od té doby co jsem začal užívat LSD popř. houby a začal jsem chodit meditovat do přírody jsem se dokonale smířil sám se sebou, přestal jsem se bát smrti a vytvořil jsem si jistý duchovní život... došel jsem také ke stavu naprosté blaženosti vědomí a bytí. Podařilo se nám propojit s kamarádem myšlenky a touhy ke změně světa v lepší, prostě dokonalé spojení vědomí. Zničil jsem v sobě zlo (systém/kapitalismus/) rozpustil své ego. Vymyslel jsem spousty věcí, které začínám shrnovat v zinu, který nyní píšu. Já si myslím, že tyto drogy dokáží při vhodném používání neskutečně obohatit člověka. Na nich se totiž projeví co máte doopravdy v srdci a mysli. Objeví se zde Váš život a nezatajíte před sebou nic. Pokud Vás tato droga strhne k nepříjemným stavům znamená to, že ve vaší mysli je něco v nepořádku... nedokážete se plně ovládat. Samozdřejmě čím větší dávka tím je to těší, ale tím větší požitek můžete mít. Stál jsem takhle jednou v lese a cítil všechen ten život, jeho měkost, moudrost a harmonii. Uvědomoval jsem si jen své bytí nevzpomínal jsem si příliš na můj dosavadní život pamatoval jsem si jen lidi, kteří jsou do opravdy mí milovaní a nejlepší přátelé. Cítil jsem se téměř jako zvíře, které má radost ze života z každého nádechu a výdechu z každého přirozeného zvuku, který slyší.
    Jsou dvě teorie jak se rozvinul lidský mozek jedna říká, že rozvinu dosáhl díky pojídání masa druhá praví, že to bylo způsobeno pojídáním psylocybinových hub SMRT či PŘÍRODA. Já věřím tedy té druhé teorii. To že jím maso mně nikdy o nic neobohatilo o nic nerozvinulo.

    Jestli tento text někoho inspiruje k užití podobných látek, tak Vám důkladně doporučuji to zkusit s někým kdo má zkušenosti a je to Váš dobrý přítel. Sami si to můžete pořádně zesrat a zešílet takže pozor na to.

    OdpovědětVymazat
  14. Zažil jsem to samé a došel ještě dál až k jasnovidectví a léčení lidí. Pochybuju že by to bylo možné, kdybych se tělo zanášel LSD a drogama. Drogy jako nástroj k duchovnímu životu odmítám, jsme žijícím důkazem toho že to jde i bez toho a to hluboce a aktivně.

    OdpovědětVymazat
  15. A pokud někdo není srovnaný sám se sebou není LSD rozhodně lékem, ale utlumovadlem.

    OdpovědětVymazat
  16. A co se týče teorií o rzovoji rozumu a mozku, myslím že vzhledme k tomu kolik toho málo víme je na místě opravdu mluvit o víře, prtotože víme prd. :-))) Ale jsem si jistý, že jedy které poškozují mozek nebylo motorem k jeho vývoji.

    OdpovědětVymazat
  17. LSD a psylocibin jsou pouze katalizátory... rozhodně to nejsou jedy, které by ničili mozek... v přírodě je naprosto přirozené, že zvířata úmyslně konzumují psylocibinové houby. LSD není na škodu pro toho kdo sám před sebou nechce nic skrývat, ale i bez toho si myslím, že spoustě lidem může pomoci odbourat například rasismus, skrze to si uvědomí, že mysl je naprosto jedinečná věc a tak i každý člověk. Nevnucuji tu svůj názor jen přispívám tím co si myslím, že je dobré a píšu své zážitky. Já třeba dnes napsal stvoření světa tak jak jsem to cítil, že by to mohlo být. Tak jak mi to přišlo nejlogičtější a nejpřirozenější. Ale co nemá cenu se tu předhánět v tom kdo toho v duchovním životě zažil víc je to jen zbytečná malichernost. Nejlepší mluvit z očí do očí.
    Kdo pochopí sám sebe má možnost pochopit i druhé.

    OdpovědětVymazat
  18. Jde o to, že chemický katalyzátor není nutný.

    OdpovědětVymazat
  19. dokonce telo samo dokaze vytvorit neco jako drogu pro me vsechny takove latky od cigaret az po LSD je jenom lidska slabost

    OdpovědětVymazat
  20. Technicky jediné dvě věci, které si náš mozek užívá jsou dopamin a serotonin :)
    Jinak přeji hodně vůle, ať dojdeš kamkoliv směřuješ

    OdpovědětVymazat