http://oi42.tinypic.com/ab2e86.jpg

29. 11. 2012

Joe D: „Šla po nás kriminálka.“


Hip Hop Molotow:
Zdravím do Jihlavy!
Mohl by ses nám představit pro čtenáře, keři se ještě nesetkali s tvou hudbou?

Joe D:
Zdravím všechny představil bych se jako Joe-D jednadvacetiletej MC,producent a hudební milovník z Jihlavy. Muzice, a konkrétně rapu, se věnuju už od 12 let. Mám za sebou něco přes 300 koncertů, téměř po celé republice. Vydal jsem album True Hip Hop spolu s Afarastafou a tím jsme položili základní kámen politickýho rapu u nás. Ještě jsme vydali Mixtape Do it yourself vol.1...
Mělo být i další společné album, ale každý se vydal svojí cestou.




Hip Hop Molotow:
Nejde si nevšimnout, že se ve své tvorbě dost věnuješ antifašismu. Jak se díváš na radikální antifašismus a jaký máš postoj k ultrapravici?

Joe D:
Antifa ještě ,že jí máme.Tímhle bych poděkoval 161teamu za spousta koncertů který sme odehráli jen díky jim. Pohybuju se v okruhu lidi který jsou přísně proti fašismu.Už ve 12letech jsem běhal po městě se sprejem a kreslil 161 po zdech :D Vždycky jsem byl takovej ,že jsem neměl rád násilí tak jsem prostě bojoval slovem a nahrál pár tracků proti náckům.Taky jsem x-krát čekal na akci ,že si pro mě příjdou.Jo a jsem zapsaný na policii čr jako radikální levičák.vTo mluví za vše. :D A aktuálňe jsem vytočenej a dosrán z toho, že se pravice dostává k naší milované černošské hudbě. Mrzí mě ,že spousta lidi jsou slepý a hluchý…

Hip Hop Molotow:
A co tedy říkáš na nejnovější trend v ultrapravici, kterým je bohužel rap a graffiti? Kde myslíš, že jsou příčiny?

Joe D:
Je to v hajzlu. Lidi netuší, jaké věci se kolem nich dějou. Neznají, netuší. Rap vznikl v Africe a jeho zakladatelé se musí obracet v hrobě. Kradou nám svobodu kradou naší muziku. Chystám o tom track, tam se všichni dozví víc.




Hip Hop Molotow:
Můžeš nám toho říct víc o tvé chystané tvorbě? Kam chceš textově a hudebně směřovat?

Joe D:
Aktuálně pracuju na mixtapu, který bude mít obě strany mince. Na jednu stranu tam bude spousta pohodových songů plný srandy a vtipu, aby se lidi přestali zabíjet nudou, problémy a na chvíli vypustili a relaxovali.
A druhá polovina bude temná, chci navázat na True Hip Hop v novém kabátě a v novém soundu a s aktuální tématikou .Takže, jako vždy, žádný prachy auta, děvky a bary. Prostě underground, žádnej popshit. Po mixtapu už budu mít doma studio, takže plánuju album se spousta featů ze zahraničí - z USA a z UK a tak dále. Víc nechci zatím prozrazovat. Mixtape bude kompletně bez hostů.

Hip Hop Molotow:
S Afou Rastafou jste byli první kdo u nás dělal politický rap. Jak se teď na to díváš s odstupem? A jak Vás vlastně napadlo dělat politicky angažovaný rap?

Joe D:
Za to musím hlavně poděkovat Afovi, páč v Jihlavě prostě nebyl nikdo, kdo by se do něčeho takhle pustil. Bylo to prostě o tom, že jsme chtěli udělat album, který bude proti všemu zlu, co se okolo nás děje. Chtěli sme ukázat, že pravej rap tu ještě pořád funguje. A páč sme se obouvali do politiky a do problému sociálních, tak z toho najednou byl politický hip hop. Byli sme snad jediný, kdo se nebál říct všechno na plnou hubu. Šli sme do toho s tím, že si to sežerem i s úrokama. Bylo spoustu hate emails od nácků, výhružek, šla po nás kriminálka, atd. Ale dělali sme dál.

Hip Hop Molotow:
A zůstalo jen u mailů? Byli jste jen na výslechu nebo to bylo ještě horší? Myslím, že jste možná první rappeři, kdo měl problém s naší slavnou "demokracií".

Joe D:
Hele, zůstalo to u toho, že na koncerty někdy chodili tajný z kriminálky. .Každej druhej koncert jsem čekal nácky. Nakonec nic, jen plný huby keců. Co si pamatuju, tak sme měli třeba šablonu národního odporu před autem. To bylo období, kdy sme vydali True Hip Hop, to všichni náglové byli natěšení, až si nás podaj. Čekal jsem víc čekal jsem, že mě dokopou, dostanou mě na jipku a já udělám ještě víc tracků, abych je nasral.



Hip Hop Molotow:
A co ty a Afa Rastafa dnes? Pořád jste tým?

Joe D:
Ne. Každej si jdem svojí cestou. Respektuju jeho hudbu, držím mu palce s jeho tvorbou. Hele, bylo to tak, že prostě sme byli fakt kámoši, měl jsem ho rád jako vlastního bráchu, pak se to všechno posralo a už to nešlo. Hodně velkou roli v tom hrálo kamarádství. Bez toho to dál nešlo.

Hip Hop Molotow:
Co stojí za textem Delirium z alba True Hip Hop? Nějaký osobní zážitek?

Joe D:
Delirium je můj kostlivec, který ho jsem se zbavil díky tomuhle tracku. Hodně velkou roli v tom hráli drogy a dno na který jsem si šáhnul. Pak jsem si našel slečnu, která v těch drogách taky jela. Dostal jsem jí z toho. Vytáhnul jsem jí z hoven a sebe taky, obrosvká výhra. Šel jsem od problému do problému, spousta výslechů, pár soudů - stíhání za křivou výpověď. Dokonce si pro mě jezdili tenkrát do školy. Zmlátili mě v 15ti na kriminálce srkz graffiti, který jsem zrovna neudělal.. Je to všechno v tom a je to těžce zabaleno. A je to pryč. :-)




Hip Hop Molotow:
Co si myslíš o Revoltovi? Má velkou základnu fanoušku na facebooku, texty má protisystémové, dalo by se říct, že máte stejnou cílovou skupinu.

Joe D:
Revolta? Asi zklamání, myslel jsem, že je tu další člověk, který se nebojí otevřít hubu. Ze svýho vlastního zjištění pochybuju o jeho přesvědčení. Bud je to celý fraška, nebo si jen vzal špatný triko.

Hip Hop Molotow:
Vaše album True Hip Hop vyšlo na CHYBA DIY REC, na kterém vychází i dost punkových a hardcorových kapel. Jaký ty máš vztah k punku?

Joe D:
Hráli sme na spousta hardcore a punk akcích. Nejlepší zážitky, nejlepší akce, super atmosféra. Punk byla první hudba co se ke mě dostala, jak jsem vždycky byl proti ultrapravici, tak jsem mezi pankáčema měl a mám spousty kamárádů a známých. Jihlava je takový město plný různých žánrů a je to taková velká rodina. Všichni se tady máme rádi, ať seš pankáč nebo dredař. Jestli jste někdy slyšeli o klubu Edgar a Áčko, tak určitě víte, jak to v Jihlavě jelo. :-) Taky nás tam vypepřili náckové na punkový akci zrovna v Edgaru. V Edgaru všechno začlo, měli sme tam první koncert a když Edgar skončil, tak sme hráli i na posledním. To byl aspoň punk!

Hip Hop Molotow:
Z Jihlavy jsou i Křik z ticha a rádio Vrak. Máte poměrně živou lokální scénu. Znáš se s nimi osobně?

Joe D:
No jasný, kluky žeru jak blázen, jdou do toho naplno! Poslouchám je .Dokonce jsem se bavil  se s Smradem a něco někdy uděláme, ale kluci teď aktuálně pracujou na albu, já na mixtape, tak až bude čas, tak něco dáme dohromady. Rádio Vrak je super nápad a solidně se jim to rozjíždí, párkrát jsme tam měli rozhovory s Afou. Big up!

Hip Hop Molotow:
Jaký je tvůj názor na současnou českou hip hopovou scénu a koho z české scény repsektuješ?

Joe D:
Abych řekl pravdu nic moc čekám furt víc je tu spousty super MC´s a kapel který můžou být slyšet. Respektuju Křik z ticha, ty musí jít nahoru.

Hip Hop Molotow:
A někdo další, kdo by stál za zmínku?

Joe D:
Wuty, PIO SQUAD... Je to takové, že spíš než něco poslouchám, tak pracuju na svých věcech. Když slyším něco dobrýho, co mě dá energii, cokoliv, tak jdu psát, nebo začnu dělat beat. Pak ani není čas si něco pustit. Možná tak ráno, aby se líp vstávalo.

Hip Hop Molotow:
Myslíš si, že je česká rapová scéna zralá na homosexuálního rappera? Jak myslíš, že by to dopadlo?

Joe D:
Na, to jsem jednou přemýšlel, jak by to dopadlo. Ze strany rappera to je stejný, jak se heterosexuálem, ale ze strany posluchače by to bylo uplně směšný, a to mě mrzí, že se lidí nedokážou respektovat. Hele Queeny miluju. Mě by to nevadilo. Klidně...  Kdyby mě to fakt bralo tak podpořím. A klidně i homosexuální rapperku :-)

Hip Hop Molotow:
Takže, jeslti to dobře chápu, máš pocit, že české hip hopové publikum je homofóbní?

Joe D:
Nevidím všem do hlavy, ale mám pocit, že spousta z nich by to těžce vypískalo. Mrzí mě to pomyšlení.

Hip Hop Molotow:
Jak vnímáš současný systém a stav světa? Jsi s tím stavem spokojen?

Joe D:
Všichni čekají, co se bude dít, jestli bude konec světa. Můj názor je ten, že začne nová etapa a je jen na tobě, jestli zůstaneš tam kde seš nebo se s novou etapou posuneš dál. Jinak je jasný, že s tím stavem nejsem spokojen. Kdybych byl spokojen, tak udělám celý mixtape jenom plný srandy. Je čas lidem sdělit, co se děje. Otevřít oči, ukázat kdo s náma hejbe, kdo nás smeřuje podle své vůle. Chci svobodu do každýho domova. Chtěl bych, aby lidi začli přemýšlet nad opravdovýma problémama a ne nad tím, co řeší... Lepší vyřešit jeden problém, než milion hovadin.

Hip Hop Molotow:
Vidíš nějakou cestu, jak to řešit?

Joe D:
Důležitý je, aby si každej uvědomil, že se to dá řešit. Jinak nemá cenu nic dělat, dokud nebudeme všichni stát při sobě a bojovat proti zlu, který tady nechali naši předci. Chce to víru, ale ne víru v boha, ale v sám sebe věřit, že dokážeš  všehcno, po čem toužíš. I když věříš, že to jen sám nezměníš, tak aspoň pomůžeš celku to trochu změnit.

Hip Hop Molotow:
Kdyby sis mohl vzít na pustý ostrov jen 10 alb, co by to bylo?

Joe D:
The Fugees - The Score, Body Count - Body Count, The Doors- L.A. Woman, Bob Marley - Exodus, PIO SQUAD THREE STARS, WWW-Tanec sekyr. Jedi mind tricks- Army Of The Pharaons, Johny Cash - Bitter Tears. Jaromír Nohavica - Divné století. Tohle by mě stačilo. :-)

Hip Hop Molotow:
Nemáš pocit, že to v textech trochu přeháníš s hulením? :-)

Joe D:
Taky mě to poslední dobou dochází. Na mixtapu už to takové nebude, o trávě jsem toho řekl už dost. :D Taky už mě spousta lidí psalo, že už by to stačilo. :D

Hip Hop Molotow:
Existuje nějaký kontakt na tebe? Mail, facebook, bandzone?

Joe D:
oas.ino@seznam.cz (for booking)
www.bandzone.cz/joed
www.soundcloud.com/dubjoed
www.twitter.com/joedjihlavacz
A na facebooku jsem jako Matthew Joe D.

Hip Hop Molotow:
Nějaký vzkaz našim čtenářům?

Joe D:
Čtenárům bych chtěl vzkázat, ať dál sledují Hip Hop Molotow. Ať se nebojí vyjádřit svůj názor a pomůžou nám odstranit rasismus a fašismus z naší milované muziky. Ať mají oči stále otevřené a svoboda jejich kroky provází.

Hip Hop Molotow:
Díky za rozhovor!

Joe D:
Jo, díky za rozhovor. Na to jsem zapomněl.

2 komentáře:

  1. od té doby co ho znám,Hip Hop ráda poslouchám:)Jak tak koukám,poslouchám stává se s tebe Hip Hop král,jen tak dál at se nám ten Hip Hop rozjíždí dál a dál....

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj lidi, super rozhovor, oba jen tak dál.
    Jen malé upozornění, v odkazu na bandzone je chybka, je v něm o znak navíc, resp. je tam mezera za "joed ", která způsobí, že odkaz je nefunkční.
    Toť vše, stay 161!

    OdpovědětVymazat