26. 11. 2012

Lež má hákové nohy

   Fanatický zápal a stádovitost přesvědčení o vlastním prozření občas způsobuje u některých osob zatemnění mysli ve smyslu popírání reality. Jinak tomu není ani u neonacistů, kteří raději šíří lži, i když sami dobře vědí že pravda je jinde. Jejich fanatickým cílem je ale výroba dalších fanatiků, a osobní přesvědčení a ideová stránka věci je až na druhém místě. Není se ale čemu divit. Vědomě věřit v lež a šířit jí je přece o tolik příjemnější než si přiznat vlastní omyl a ztratit u toho ještě spoustu kamarádů. EDITOVÁNO 1.12.2012



     V dnešní době bohužel ubývá zájem u mladých lidí o historii Hip Hopové kultury a jejího rapového elementu, a ještě méně mladí lidé projevují zájem o historii černé hudby obecně. Toto si dobře uvědomují nacionalisté, neonacisté a další osoby které necítí odpor k fašizaci společnosti, a skrze ignoranci druhého šíří mezi prostý lid i své vlastní soukmenovce svou propagandu. Dlouhodobou snahou těchto individuí je zbavit rap nálepky černé hudby a použít jej jako populárního spojence pro šíření vlastního přesvědčení, tedy pokud tomu co hlásají skutečně věří.

     Již dlouho mne v tomto ohledu fascinuje video pojmenované "Hip Hopem proti bílým" které již několik let visí na Youtubu. Nutno říci, že i když po obsahové stránce toto video šíří tak zásadní nesmysly, a jeho ztvárnění plně naznačuje, že dotyčný autor o rapu a Hip Hopové kultuře vůbec nic neví, přesto se najde docela dost osob, které vyjadřují s videem souhlas zanecháním liku či kladného komentáře. Navíc překladatelské schopnosti dotyčného se zjevně omezují pouze na nekvalitní translatory. Jak jinak si vysvětlit, že slangový výraz "hell yeah" dokázal autor přeložit do češtiny jako "peklo, yeah", či že se v překladech objevují výrazy jako "nafukuji melouny těch ďáblů" ?


     Video se skládá ze dvou částí. V první části zjevně dává autor na odiv svoje pilné googlení pod výrazem typu "racist hip hop" či podobného, jelikož zde kromě odkazování na rasismus známých hudebníků odkazuje i na skupiny s dost nízkým počtem shlédnutí na to, aby o těchto skupinách průměrný nacionalista něco věděl. Například track "Kill Whitey" skupiny "Menace clan" má nyní na Youtubu pouhých 1 188 shlédnutí.

     Příspěvek ve kterém autor osočuje 2Paca z rasismu byl zcela evidentně použit z videa "tupac hates white people" které bylo přidáno ze stejného kanálu na Youtube, ze kterého bylo například přidáno video "Lamb near the Lane", což je písnička dříve neonacistického dětského dua "Prussian blue", které je jen smutným svědectvím toho jak to vypadá, když nemáte štěstí na rodiče. Aktivita tohoto kanálu navíc ukazuje, že jeho majitel je xenofob a zastánce myšlenek o nadřazenosti bílé rasy. Je jen škoda, že autor videa "Hip Hopem proti bílým" nemohl vygůglit text klipu o 2Pacovi který přidal, což dokázal tím že k němu nedal titulky, jelikož by se dozvěděl že 2Pac zde akorát kritizuje špatné společenské postavení afroameričanů bez známky nenávisti. Několikrát opakovaná lež se ovšem evidentně stává pravdou. Není pochyb o tom, že se 2Pac snažil budovat hrdost a uvědomění černé minority v USA (album "Strictly for my N.I.G.G.A.Z), aby jí zbavil špatného společenského postavení ale jaký měl názor na rasismus se můžeme snadno dozvědět z jeho tvorby a rozhovorů. Rozhovor s 2Pacem -> ZDE. Neměli bychom ani zapomenout na známý song "Ghetto gospel" kde 2Pac říká "It aint about black or white cause we re human, i hope we see the light before its ruined", nebo na track "Changes". Navíc mi jakožto autorovi článku není jasné proč by jakýkoliv černý rasista četl a nechal se inspirovat literaturou bílého anarchisty Mikhaila Bakunina

                                                         2Pac - Changes (CZ Titulky)

   Uveďme také na pravou míru zdánlivě hanlivá označení pro bělocha jak jsou v americkém slangu skutečně myšlena:-


  • Devil je označení pro nepřítele, často pro bohaté elity ovládající svět které opomíjejí a umocňují slabou sociální situaci v ghettech. Označení to tedy není striktně pro bělocha, toho se dopouštějí jen černí rasisté jako třeba Channel live v tracku Down goes the devil, kde se objevuje například věta "Brothers killing brothers, time to redirect the rifle on the one who was born in the mountains of the Caucuss". Caucasian people je přitom označení pro bílou populaci. Boogie down productions se k tomuto zas vyjádřili jinak v jejich tracku "Build and destroy"-


"The white man ain't the devil I promise
You want to see the devil take a look at Clarence Thomas
Now you're saying, "Who?" like you a owl
Throw in the towel, the devil is Colin Powell"                 
  • Cracker je původní označení pro toho co dohlížel na černé otroky při jejich práci na plantážích. Cracker je tedy odvozeno od citoslovce prásknutí biče "CRACK". Za crackera je tedy míněn otrokář, ale také se toto slovo dá použít jako hanlivé označení pro bělocha, nejčastěji pro bílého rasistu či opět někoho ze světových elit.
  • Rednecks je hanlivé označení pro bílé farmářské obyvatelstvo původních jižanských států USA. Americký jih je nechvalně známý tím že zastával otroctví černých.

     Korunu tomuto videu autor nasadil, když text zesnulého rappera OI dirty bastard označil jako text od SKUPINY Oi dirty bastards, čímž naplno ukázal svou informovanost o rapu. Nedá se však popřít, že spousta nevzdělaných černých rapperů v dobách napětí ze špatné sociální situace menšin psala rasistické texty. Takových rapperů je daleko více než kolik jich autor videa uvedl, nicméně stejně jako skinheadská kultura není nacistická, tak ani Hip Hopová kultura není založená na rasismu černých lidí. Idioti se nachází všude a s tím jen těžko někdo něco udělá, a velká část rapperů co mohla být v minulosti z nějakého důvodu obviňována z rasismu dnes dokazují že s rasismem nemají nic společného. Tak například Ice Cube vypustil protirasistický track "Race Card", Ice T si vzal bílou modelku atd...

     Druhá část videa má za účel vyvolání strachu z černochů díky několika příkladům zločinů či nenávisti černých lidí. Nutno říci že asi každý kdo si dokáže správně spočítat prsty na rukou mávne nad takovým pokusem rukou, jelikož stejně tak by se dal vyvolat strach k bílým i žlutým lidem. Už jen titulek videa "Hip Hopem proti bílým" naznačuje autorovu neznalost o pojmu Hip Hop. Takzvaná Hip Hopová deklarace míru, která byla sepsána členy uskupení Temple of Hip Hop a Universal Zulu nation (náš článek o UZN ZDE) ve svém 11. principu přesvědčení totiž jasně říká:-

"Hiphopová komunita existuje jako mezinárodní uvědomělá kultura, která poskytuje všem rasám, kmenům, náboženství či různým typům lidí základ pro dorozumění se prostřednictvím jejich nejlepší tvorby a nápadů. Hiphopová Kultura je spojenectvím lidí, kteří mají různé nadání, pocházejí z různých kultur, vyznávají různá náboženství, jsou různých ras a mají společný zájem na tom, aby se ustanovil a vyvíjel mír."

     Dalším příkladem lživé propagandy je video s všeříkajícím názvem "Rap vymyseli bílí, ne černí"

                                  

     Zde se autor pokouší, jak už název napovídá dokázat, že černoši jsou příliš hloupí na to, než aby mohli vymyslet něco jako rap. Uvádí příklady "rapů" které se objevili v historii dávno před vznikem Hip Hopu, ale naprosto a cíleně opomíjí přiznání jakéhokoliv černého vlivu v tomto vývoji. Autor buď nevěděl, nebo si nechtěl přiznat že původní "rapování" se dá najít už stovky let zpět v historii u černých afrických "Griotů" kteří byli něco jako bardi a šamanů kteří se při svém "rapu" doprovázeli na bubny.


                                 
                Novodobá píseň navazující na tradiční hudbu kmene Zulu (Jižní Afrika)

     V USA poté můžeme hledat kořeny rapu v hudbě afrických otroků kteří si při své těžké práci při stavbě železnic a na polích s vlnou krátili čas zpěvem takzvaných "Worksongů".  V dobách po zrušení otroctví v USA, kdy se ještě koleje pokládali jen za pomocí ručních nástrojů pracovalo mnoho černých potomků otroků na stavbě a opravě kolejí. Slangově se jim říkávalo "Gandy Dancers". Při své jednotvárné práci se udržovali v pracovním rytmu zpěvem, jehož vliv se později projevil i při definování hudby známé jako Blues.

                                                                    Gandy Dancers

     Blues byl afroamerický hudební žánr, projevující se zejména v jižanských státech USA. Na Blues později ve stejné oblasti na začátku 20. století navázal Jazz, a na začátku druhé poloviny 20. století se bluesem inspiroval také žánr, ne nepodobný současnému rapu, jinak známý jako Spoken word. Spoken word má s Hip Hopem společného také to, že vznikal v undergroundových podmínkách afroamerické komunity v USA, a také se zabýval sociální kritikou zejména právě z pohledu černošské minority v reakci na stoupající uvědomění díky lidem jako Martin Luther King nebo Malcolm X.

           Spoken wordový hudebník Gil Scott-Heron zpívá sociálně kritický song "Whitey on the moon" z alba "Small talk at 125th and Lenox" z roku 1970

     Novodobý rap však má svoje kořeny i mimo Spojené státy. Toasting je žánr z karibské hudební vývojové větve, který tvoří další důležitý vývojový článek při objevu rapu a také Hip Hopové kultury. Hip Hop jím při jeho vzniku inspirovali zejména karibští imigranti kteří se přistěhovali do chudých čtvrtí New Yorku. Nejdůležitějším z nich byl pro Hip Hop Jamajčan DJ Kool Herc, který je v ulicích Bronxu považován za otce Hip Hopové kultury. 

         Komik a hudebník "Pigmeat Markham" a jeho song "Here comes the judge" z roku 1968

     Jak si lze povšimnout, není tedy pravdou tvrzení z již zmiňovaného videa že by se první černí rappeři začali projevovat až na konci 70. let dvacátého století. Další nepokrytou lží autora tohoto xenofobního videa je tvrzení, že to byli bílí rappeři, kdo zajistili popularitu pro Hip Hop. Autor si pro podložení této lži vybral song "Rapture" od skupiny Blondie (možná autora zaujalo že Blondi se jmenoval Hitlerův německý ovčák)  a do svého videa vložil onu krátkou část, kde zrovna v tomto klipu nevystupuje žádný černoch. Nejdříve zakryl hlavu černému DJovi obalem desky od Blondie a poté useknul video předtím než se ve videu objeví černý tanečník který celým klipem provází. 

Celý klip songu Rapture, z něhož autor vybral část od 1:50 do 2:16

     Song Rapture z roku 1981 (nikoliv 1980) od rockové skupiny Blondie byl skutečně úspěšným, ale byl skutečně jak autor tvrdí tím hitem který novodobý rap nejvíce proslavil ? Porovnejme tento hit s trackem Rappers delight od skupiny Sugarhill gang z roku 1979.

Blondie - Rapture -

  • Vydáno:- 1981
  • Současný počet shlédnutí songu na YouTube:- 2 580 143
  • Nejlepší umístění v hitparádě Billboard v USA (Hot 100):- 2x 1.místo
  • První rapové video co se kdy dostalo na MTV
  • Song se objevil ve čtyřech filmech

Sugarhill gang - Rappers delight -


  • Vydáno:- 1979
  • Současný počet shlédnutí songu na YouTube:- 7 215 374
  • Nejlepší umístění v hitparádě Billboard v USA (Hot 100):- 36. místo
  • 251. místo v časopisu "Rolling stone" v seznamu 500 nejlepších songů všech dob
  • 2. místo v seznamu nejlepších 100 rapových hitů všech dob kabelové televize VH1
  • první "diamantový" hip hopový singl (přez pět milionů prodaných kopií)
     

     Je tedy velice diskutabilní tvrdit, který z těchto songů více proslavil Hip Hop, jelikož se dá na celou věc dívat z mnoha pohledů. Song Rapture rozhodně nebyl prvním rapovým hitem který se stal populárním v ulicích New Yorku a na celém světě, ale byl prvním který dosáhl nejvýše v amerických hitparádách. Přít se o významu obou songů pro Hip Hop však postrádá smysl, jelikož zpěvačka Debbie Harry ze skupiny Blondie totiž nebyla bílou separatistkou, co by dělala striktně bělošský rap. Kromě choreografie černého tanečníka Williama Barnese, se v klipu Rapture objevují i další významné osobnosti tmavé barvy pleti z tehdejší HipHopové scény jako Fab 5 Freddy nebo Jean-Michel Basquiat. Původně se měl v klipu Rappers delight objevit i DJ Grandmaster Flash, který se však na natáčení nedostavil. Namixoval však část songu do svého tracku "The adventures of Grandmaster Flash on the wheels of steel".

11 komentářů:

  1. Fanatický zápal a stádovitost přesvědčení o vlastním prozření občas způsobuje u některých osob zatemnění mysli ve smyslu popírání reality. - Toto je popis celé Molotow "redakce", ne?

    OdpovědětVymazat
  2. děkujem za názor, nikdo tu nepíše věci aby se někomu zavděčil či aby přitáhl přebytečnou pozornost kvůli většímu výdělku na reklamách na svém webu jak tomu bývá jinde, a tak se některé věci mohou zdát nepochopitelné..

    OdpovědětVymazat
  3. tie nazi propagandisticke videa som videl uz davno na youtube samozrejme nackovia sa toho hned chytali , mal som aj kretenskeho nazi spoluziaka ktori sa tymi videami ohanal aby obhajil svoje rasisticke nazori ale popritom z telefonu pocuval cernossky rap a ceskoslovenske komercne hip-popove piesne , co nacek to dement , vdaka za skvely clanok , sdielam ho dalej

    OdpovědětVymazat
  4. kvalitně napsaný článek.

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem nečetl 3 stránky takových sraček.

    OdpovědětVymazat
  6. Náckové, jako obvykle, ve svých komentářích používají jenom nadávky. Čekal bych od nadřazené bílé rasy nějaké argumenty.

    OdpovědětVymazat
  7. Pro pochopení výrazu "devil" je třeba znát alespoň základní informace o hnutích Nation of islam a hlavně harlemské sekty 5% nation, která převzala mnoho teorií od NOI. Rovněž jsou zajímavá videa s Khalid Abdul Muhammadem, který se objevil např. v klipu True to the game od Ice Cube nebo na desce MC Ren Villain in black.

    V 90. letech byly jeho názory v rapu populární, ale dnes se k nim nikdo nehlasí, rozhodně ne Ice Cube, když s bělochama hraje ve filmech.

    Hnutí 5% nation nebo NOI mixují hodně věcí a nesmyslu dohromady, takže ze by to neměl člověk s mozkem brát vážně. Znát ale jejich stručnou historii je třeba, protože mají obrovský vliv v hip hopu od 80. let do současnosti.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za připomínku, kdybys k tomu měl nějaký odkazy tak bych uvítal

      Vymazat
  8. DR KHALID MUHAMMAD - Part 1
    http://www.youtube.com/watch?v=MrdGS9onk08
    - tady mozne vidět/ slyšet nazory NOI, je nutno dodat, ze K.A.Muhammad byl vyloucen z NOI za antisemiticke vyroky, ale ta filosofie, ze bílí jsou dáblove v NOI dlouho prevladala, tezko dnes rict, jestli je tato demagogie pryc. Sunnitský islám jasně "žene" rasistické nazory teto sekty pryc, ale hnutí má tradici od 30. let, tudíž to jen tak ven z jejich hlav nepujde.

    Ice Cube - True To The Game
    http://www.youtube.com/watch?v=r_zSt-qQfn4

    - tento track je z desky Death certicifate, cela deska je hodne ovlivnena NOI. Tema tracku je prevzato od Malcolma X, konkretně z projevu "Message to the grass roots, Detroit, 1963", kde říká svou teorii House negro a field negro. To převzal Ice Cube a propojil s dneškem, kdy černoši podlezají bělochům. Vše je hodně zjednodušené, aby byla podpořena jejich teorie a jejich pohled. Rovněž se tema dá nazvat Sell out vs be true".

    V 3:46 a dál je Khalid A.Muhammad


    MC Ren-Muhammad Speaks (feat. Khalil Muhammad)-
    http://www.youtube.com/watch?v=Q-rhWWU6k00

    - tohle je skit z desky MC Rena, vocal je proslov K.A.Muhammad

    Jestli někoho toto téma zajímá a chce znát detaily, sledujte blog Mecca Audio, během roku 2013 chci publikovat e-books na toto téma, ale i o Malcolmu X, Politických a sociálních tématech v afroamerické hudbě a literatuře.

    OdpovědětVymazat
  9. Takovy sracky nema smysl cist...tak sem je necetl xDDD

    OdpovědětVymazat